ב' שבט תשע"ו 12 ינואר 2016

מזה כשנה וחצי תושבי המועצה שלנו מפרידים אריזות לפח הכתום.
הפחים הכתומים מפוזרים בכל יישובינו לצד הפחים החומים לפסולת אורגנית, שנכנסים לקיבוצים בהדרגה, והפחים הירוקים, לפסולת השאריתית.
בזכות ההתמדה והמסירות של התושבים דורגה המועצה כאחת מארבע הרשויות הממחזרות אריזות בצורה הטובה ביותר! לעיונכם מצורפת הכתבה שהתפרסמה בעיתונות בקיץ האחרון: http://www.israelhayom.co.il/article/300803
הפחים הכתומים מפונים על ידי מחלקת התברואה של המועצה במימון תאגיד "תמיר" אל מפעל מיון הפסולת 'ואוליה' בעפולה. במפעל המיון מפרידים את האריזות לפי סוגי החומר וכובשים את האריזות הממוינות. משם עובר חומר הגלם לטיפול לפי סוגיו:
– קרטון ונייר נשלחים למפעלי נייר חדרה ומשמשים כחומר גלם.

– פלסטיק עובר גריסה, שטיפה בלחץ, משונע למפעל בבית שאן, שם עובר גירעון ומשמש כחומר גלם למפעלי פלסטיקה.

– מתכת נשלחת למפעלי המתכת בקריות.

– בקבוקי משקה 1.5 ליטר נשלחים למפעל "הנקודה הירוקה" שם ממיינים, גורסים ושוטפים את החומר. חלק מחומר הגלם מיוצא למדינות שונות וחלקו נמכר למפעלים בארץ, ממנו מייצרים "נספקים" לפירות, בגדים מפליז, חוטי דייג, חוטים דנטאליים, קופסאות לסלטים ועוד.

– שקיות ניילון נארזות ונמכרות ליצוא.

נזכיר:
לפח הכתום משליכים אריזות מזון, קופסאות שימורים, שקיות פלסטיק וניילון, קרטוני חלב ומשקה, אריזות של מוצרי טיפוח )כמו דאודורנטים(, מיכלים של מוצרי מזון וכדומה.

טיפ למיון נכון:
לא חשוב מהו סוג החומר )של האריזה( חשובה המהות: אריזה = כלי קיבול או עטיפה למוצר.

לא נזרוק לפח הכתום: כלים חד פעמיים, תבניות אלומיניום, עיתונים, שאריות מזון, מוצרי הגיינה, אריזות קרטון עבות וגדולות, צעצועים שבורים.

חשוב לזכור!
אריזות קרטון גדולות מקומן בקרטוניות המרכזיות ולא בפח הכתום !!!
אנו עומדים לרשותכם בכל עניין הקשור להפרדת הפסולת והמיחזור בכתובת:
elion.org.il-psolet@galil או בטלפון למוקד המועצה: 106 .

מהיום לא שוכחים, מפרידים לשלושה פחים!

בברכה,
היחידה הסביבתית ומחלקת התברואה