01/02/16

 

לחברי ותושבי גונן,

 

בתקופה האחרונה הגיעו אלי תלונות שחלקן נובע מחוסר הבנה או ציפיות לא מבוססות לגבי ענף התקשורת ובעיקר האינטרנט.

לענף התקשורת אחריות לתקינות המערכת המרכזית (מרכזיה, כבלים, סיבים אופטיים) ולהגעת השירות עד לבית וכל מה שקורה בתוך הבית הוא באחריות בעל הבית.

למתן השירות יש שלושה בעלי תפקידים: חיים ברוך בכבלים (הוט), יוסי אביגד בטלפוניה (בזק) ויגאל לוי באינטרנט (012).

מלבד חברות התוכן ישנן חברות המספקות שירות טכני תומך באחזקה שוטפת ותיקונים בהתאם לנושא: רוטל, עם הזרם, טלאר ובעלי מקצוע נוספים.

חיים ברוך ויוסי אביגד הם אנשי קשר לחברות המספקות שירותים לגונן,  יגאל לוי מתפעל בשוטף את המערכת המרכזית שהיא בבעלותנו, מלבד היותו איש קשר למקרי תקלות.

אנו משלמים 40 ש"ח לחודש עבור אחזקת המערכות וסכום זה אמור לכסות גמול תפקיד, טיפול ותיקון ציוד התקשורת.

אנו משלמים עלות שיחות טלפון לפי דו"ח מבזק, 84 ש"ח תשלום להוט (חבילה בסיסית) ו-85 ש"ח תשלום ל-012 ספק האינטרנט.

מרגע ההתקנה בבית, במידה שהשירות פעל כשורה, האחריות על הציוד הביתי: ממיר, ראוטר, כבלים כמו גם ציוד פרטי טלפון, טלויזיה, מחשב ושאר הציוד ההקפי הקשור,

היא של בעל הבית.

בנוסף יש להדגיש שבמקרה של גרימת נזק למערכת המרכזית של התקשורת כתוצאה משיפוץ, חפירה וכו',עלות התיקון היא על גורם הנזק.

במקרה של הודעה על תקלה מתקיימת בדיקה האם השידור מגיע לבית הלקוח, במידה ולא, הטיפול באחריות בעלי התפקיד בענף, במידה וכן, הטיפול בבעיה באחריות בעל הבית.

ברצוני לחדד שבתחום האינטרנט יגאל לוי מופיע בשני כובעים:

  1. בעל תפקיד בענף התקשורת ואחריותו כאמור להגעת שידור עד לראוטר.
  2. טכנאי מחשבים פרטי שכל המעוניין רשאי (ובודאי לא חייב) להזמין אצלו שירות ורצוי לסכם, כמו עם כל בעל מקצוע, מחיר לפני ביצוע העבודה.

 

בתקוה לתקשורת (גם בין אישית) טובה יותר,

 

יהודה